© 2023 by Strategic Consulting. Proudly created with Wix.com

מי זכאי לתבוע פיצויים במקרה של תאונת דרכים

מה קובע חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לגבי זכאות  לתביעת פיצויים וממי תובעים את הפיצוי

אם נבחן מי זכאי לפיצויים עקב תאונות דרכים לפי חוק הנפגעים לתאונות דרכים, הרי שיש בחוק הגדרה ברורה. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, מגדיר נפגע כ"אדם שנגרם לו נזק גוף בתאונת דרכים" ומחריג מקרים של פגיעת איבה. כלומר, אין קשר כלל לאשמה וגם הנהג הפוגע והנהג הנפגע יכולים לתבוע פיצויים, מלבד חריגים לחוק.

הזכאות לתבוע פיצויים בתאונות דרכים לפי חוק הנפגעים לתאונות דרכים, נתונה אם כן לשני הצדדים – הנפגע והפוגע. לפי הגדרות החוק גם התלויים בנפגע, כגון בני משפחה, יכולים לתבוע פיצויים גם אם הנפגע עצמו אינו זכאי להם.
עם זאת, החוק מחריג את המקרים הבאים: מי שגרם לתאונה במתכוון, מי שנהג ללא רישיון בתוקף, מי שנהג ללא רשות, מי שנהג למטרות ביצוע עבירה, מי שנהג ללא ביטוח ומי שהתיר לאחר לנהוג ברכבו
ללא ביטוח מתאים

את הפיצוי ניתן לתבוע בגין כל נזק המוגדר כנזק גוף (גם נזק נפשי) אשר נגרם עקב התרחשות התאונה
בהליך הנחשב מהיר ופשוט. את היקף הפיצויים קובעים לפי מספר קריטריונים, וביניהם: גיל הנפגע, כאב וסבל, מידת הפגיעה בכושר ההשתכרות של הנפגע, אחוזי נכות והוצאות רפואיות עתידיות

ממי ניתן לתבוע את הפיצויים
הגורם האחראי לפיצוי במקרים של תאונות דרכים לפי חוק הנפגעים לתאונות דרכים, אלו חברות הביטוח של הנפגעים. כפי שצוין קודם, ככלל, גם אדם אשר נהג במהירות מופרזת או ביצע עבירת תנועה ותוך כדי גרם לתאונת דרכים, רשאי לתבוע פיצויים מחברת הביטוח ללא קשר למידת האשמה בכפוף לקיומה של פוליסת ביטוח חובה תקפה

אולם, מה קורה אם לא ניתן לתבוע פיצויים מחברת הביטוח, מכיוון שזהות הנהג הפוגע לא ידועה (לדוגמא:"פגע וברח") או שהגוף המבטח נמצא בחדלות פירעון
במצב כזה אפשר להגיש תביעה לפיצויים מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (קרנית), שיוסדה על ידי המדינה במטרה לפצות נפגעי תאונות דרכים במקרים בהם לא ניתן לקבל את הפיצוי מחברת הביטוח

רוצה לקבל מדריך חינם להתנהלות נכונה לאחר תאונת דרכים - כנס לדף העסקי שלי    https://www.facebook.com/azriel.liat.law/?modal=admin_todo_tour  בפייסבוק

האמור לעיל אינו מובא כתחליף לייעוץ משפטי והוא מהווה מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. בכל מקרה של תאונת דרכים מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מעורך דין מומחה בתחום.

ליצירת קשר פנה למשרדנו Azriel.law.29@gmail.com
או ישירות דרך העמוד העסקי בפייסבוק